τουρισμός - Ξενοδοχεία & Resorts: benchmarking
προφίλ τουρισμός συμμαχίες επικοινωνία  

Hotel Study - Αποτελέσματα 2005

Το Hotel Study 2005 σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή αφού με την ολοκλήρωσή του είναι δυνατή η εξαγωγή συμπερασμάτων σε διαχρονική βάση. Συγκεκριμένα η βάση δεδομένων που έχει πλέον δημιουργηθεί επιτρέπει τη σύγκριση - για το ίδιο δείγμα ξενοδοχείων - των στοιχείων τους από το 2002 και μετά. Έτσι μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα, αν και όχι αισιόδοξα, αναφορικά με την πορεία και τη διαχείριση των ξενοδοχειακών μονάδων.

Επιγραμματικά μπορούμε να πούμε οτι, αφ' ενός τεκμηριώνεται η δυσπραγία που παρουσίασε ο ξενοδοχειακός κλάδος μέχρι και το 2004, αλλά ταυτόχρονα αναδεικνύονται και ορισμένα σημαντικά προβλήματα διαχείρισης των μονάδων. Για παράδειγμα, συγκρίνοντας για τα ξενοδοχεία Πόλης 4 και 5 αστέρων, την Ολυμπιακή Χρονιά 2004 με την προηγούμενη παρατηρούμε:

  • πτώση στις πληρότητες, από 55% το 2003 σε 51% το 2004,
  • σημαντική αύξηση του ARR από 108 Ευρώ σε 197 Ευρώ
  • και συνεπώς εξαιρετικά σημαντική αύξηση του RevPAR από 59 Ευρώ σε 93 Ευρώ.
  • παρ' όλα αυτά το G.O.P. βελτιώθηκε οριακά από 13% σε 17,4%,
  • είναι επίσης σημαντικό οτι το εργατικό κόστος, αν και μειώθηκε ποσοστιαία από 52% σε 49%, σε πραγματικά νούμερα αυξήθηκε κατά 10%,
  • ακόμα οι δαπάνες marketing συρρικνώθηκαν κατά 15% και το ποσοστό τους έπεσε κάτω από 2% ενώ τα Γενικά και Διοικητικά Έξοδα αυξήθηκαν κατά 31% και το ποσοστό τους ξεπέρασε το 6% επί του τζίρου.

Με άλλα λόγια η θεαματική βελτίωση στις συνθήκες της αγοράς δεν οδήγησε σε ανάλογη βελτίωση της κερδοφορίας. Επιπλέον περιορίστηκαν, όχι μόνο σε ποσοστιαία αλλά και σε απόλυτα νούμερα, οι δαπάνες Marketing υποθηκεύοντας περαιτέρω την μακροπρόθεσμη κερδοφορία των ξενοδοχείων.

Εκτός από τη συνολική εικόνα, γίνεται ανάλυση και για 4 τμήματα (segments) της αγοράς:

  • ξενοδοχεία 5 αστέρων
  • ξενοδοχεία 4 αστέρων
  • ξενοδοχεία Πόλης (5 και 4 αστέρων)
  • ξενοδοχεία Resort (5 και 4 αστέρων)

Η ανάλυση των στοιχείων (market mix, πληρότητες, μέσο έσοδο ανά δωμάτιο, τρόπος πληρωμής, ανάλυση λογαριασμού αποτελεσμάτων κλπ.) γίνεται για τα οικονομικά στοιχεία του 2004 αλλά και σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2003 και του 2002.

Η μελέτη διεξήχθη υπό την αιγίδα του ΣΕΤΕ και με τη συνεργασία του Travel Daily News.

 

υπό την αιγίδα του
SETE

με την υποστήριξη του
Traveldailynews

 
 
Εμπειρία
Πελάτες
Κέντρο Πληροφοριών
 
© 2018 GBR Consulting
 
home