τουρισμός - Ξενοδοχεία & Resorts: benchmarking
προφίλ τουρισμός συμμαχίες επικοινωνία  

Hotel Study - Αποτελέσματα 2006

To Hotel Study 2006 δείχνει οτι η ευφορία για την ανάκαμψη του Ελληνικού τουρισμού το 2005 'κρύβει' σημαντικές αλλαγές σε ποιoτικά χαρακτηριστικά:

Προφίλ Πελατών
Το market mix μεταβλήθηκε σημαντικά με αύξηση των μεριδίων των travel agents και συνέδρων, εις βάρος μεμονωμένων και επιχειρηματιών και οριακά των tour operators.

Τύπος Πελατών
2005
2004
2003
Κυβερνητικοί Αξιωματούχοι
0.3%
0.3%
0.9%
Επιχειρηματίες
12.5%
13.2%
18.7%
Μεμονωμένοι Ταξιδιώτες
13.8%
16.5%
14.2%
Travel Agents
10.8%
7.6%
5.6%
Tour Operators
31.7%
31.1%
32.3%
Σύνεδροι
20.5%
21.7%
17.9%
¶λλοι
10.5%
9.5%
10.3%
 
100.0%
100.0%
100.0%

Επιπλέον, το ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών μειώνεται σταθερά.

 
2005
2004
2003
Repeaters
17.3%
19.1%
21.6%

Απόδοση
Από την άλλη πλευρά:

  • η Μέση Τιμή Δωματίου ARR αυξήθηκε από € 106 το 2003 σε € 141 το 2005 (με έξαρση το 2004 στα € 184).
  • Το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR) επίσης αυξήθηκε μεταξύ 2003 και 2005 από € 60 σε € 79 (2004: € 83)
  • Οι πληρότητες αυξήθηκαν οριακά από 56,8% το 2003 σε 58,2% το 2005 (50,3% το 2004).

Επιπλέον:

  • Το κόστος Μισθοδοσίας και Συναφών Εξόδων αυξήθηκε σε απόλυτους αριθμούς και αντιστοιχεί περίπου στα μισά έσοδα.
  • Οι δαπάνες marketing αυξήθηκαν περαιτέρω από 2,7% των εσόδων το 2003 σε 5,4% το 2005.
  • Όμως δεν υπήρξε θετική επίπτωση στο Μεικτό Λειτουργικό Κέρδος (GOP), που μειώθηκε από 18,2% το 2003 σε 17,1% το 2005

Συμπερασματικά, η Ολυμπιακή ώθηση δεν μετατράπηκε σε προσέλκυση των Μεμονωμένων Πελατών αλλά σε προσέλκυση πελατών κυρίως μέσω Travel Agencies, και σε μικρότερο βαθμό Συνεδρίων. Το αυξημένο κόστος εργατικών υπερκάλυψε τις αυξήσεις τιμών και πληροτήτων με αποτέλεσμα να παρατηρείται πτώση του GOP.

Εκτός από τη συνολική εικόνα, γίνεται ανάλυση και για 3 τμήματα (segments) της αγοράς:

  • ξενοδοχεία 5 αστέρων
  • ξενοδοχεία Πόλης (5 και 4 αστέρων)
  • ξενοδοχεία Resort (5 και 4 αστέρων)

Η ανάλυση των στοιχείων (market mix, πληρότητες, μέσο έσοδο ανά δωμάτιο, τρόπος πληρωμής, ανάλυση λογαριασμού αποτελεσμάτων κλπ.) γίνεται για τα οικονομικά στοιχεία του 2005 αλλά και σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2004, 2003 και του 2002.

Η μελέτη διεξήχθη υπό την αιγίδα του ΣΕΤΕ και με τη συνεργασία του Travel Daily News.

 

υπό την αιγίδα του
SETE

με την υποστήριξη του
Traveldailynews

 
 
Εμπειρία
Πελάτες
Κέντρο Πληροφοριών
 
© 2018 GBR Consulting
 
home